by alfi » 12 May 2014 19:46
myslíte tím BYO VoIP Device? to se přiznám, že si úplně nedokážu představit. ono otestovat a správně nastavit libovolné zařízení pro provoz s libovolným SIP serverem není vždycky sranda. občas si něco s nečím nepovídá, občas je jedno zařízení potřeba nastavit trochu jinak než jiné.. a to nehledě na spolehlivost, jednou se dovoláte (např. do cizí sítě), příště do vlastní už ne, protože každé zařízení má jiný seznam povolených kodeků a nebo nehledě na doplňkové služby, které někomu fungovat můžou a jinému ne. prostě SIP standard není jako obyčejné HTTP/1.0 nebo textový email , kde si povídá každý s každým, ale spíše jako HTTP s javascriptem a AJAXem nebo email s přílohama a elektronickým podpisem, kde to jakž takž obvykle funguje, ale někdy vůbec, někdy pomalu a někdy jen jednosměrně...
většina poskytovatelů to řeší tak, že si vytipujou svoje/často použivané zařízení, na těch si pořádně otestují svoji službu a na web potom umístí návody, jak to které zařízení správně a ideálně nastavit. pokud si potom uživatel vybere některé z nich (i přinese vlastní), bude mu to fungovat. ale takových nejspíš nezvládnete připravit více než 10, max. 20 typů. a ještě tím slušně zaměstnáte technickou podporu. a nebo za to slušně zaplatíte někomu externímu či dodavateli ústředny. a pokud si uživatel vybere zařízení mimo seznam, je sázka do loterie jestli vůbec a jak dobře si zavolá..