Telefonní ústředna pro call centrum s polem VoIP GSM bran

Mobilní telefony, VoIP telefony, GSM a VoIP brány, konvertory, Asterisk hardware, tipy, triky, návody, zkušenosti zapojení, nastavení.

Telefonní ústředna pro call centrum s polem VoIP GSM bran

Příspěvekod milan.benicek » 26 led 2013 20:50

Před časem jsem se podílel na projektování VoIP telefonní ústředny pro call centrum s důrazem na propojení s mobilní sítí prostřednictvím tradičních GSM SIM karet. Asi nikoho nepřekvapí, že jsme zvolili SIP VoIP GSM brány. Co již není zcela obvyklé, byl požadavek na množství SIM karet. Z počátku bylo požadováno cca 80 SIM karet s možností dalšího rozšiřování. Výběrové řízení hodnotilo pochopitelně nejen technické řešení, ale i cenu řešení a také náklady na údržbu a cenu za rozšíření počtu GSM SIM pozic. Ohledně rozšiřování zadavatel rozumně chtěl vědět po jak velkých krocích (kapacitních i cenových) lze systém navyšovat.

Právě onen požadavek na modularitu nás vedl k volbě zařízení německého výrobce beroNet berofix. Berofix je modulární systém, proto jsme výslednou VoIP GSM bránu složili z komponent VoIP brána berofix GSM Box (16k) obrázek zde + 2x BF2GSM (2x GSM port modul). Celková kapacita každé jednotlivé VoIP GSM brány je 4 SIM karty. Berofix GSM boxy je navíc možné složit do 1U rack pozice po dvou kusech. Pro požadovaných 80 SIM karet jsme potřebovali 10U rack pozic a 20 VoIP GSM bran. Přikládám (mizernou) fotografii z montáže systému.

GSM_stojan_vyrez.jpg
GSM_stojan_vyrez.jpg (170.6 KiB) Zobrazeno 9733 krát


Z počátku jsme měli trochu problém s množstvím napájecích kabelů, protože každý berofix GSM box je funkčně zcela nezávislé zařízení. Ukázalo se ale, že to není vůbec žádný problém a je to dokonce spíše výhoda. Případný servisní zásah, manipulace se SIM kartami, případné poruchy, potíže se signálem atd. se totiž dají řešit na každém jednotlivém GSM berofixu zvlášť a není třeba odstavovat celý systém, ale jen konkrétní postiženou jednotku. Navíc je velmi praktické, že v případě potřeby se jednotlivé moduly dají rozmístit nejen v rámci prostor call centra, ale třeba přesunout / rozmístit i do jiného města po celé ČR.

Ani administrace řešení není žádný problém díky provisioning řešení, které jsme zabudovali do telefonní ústředny. Konfigurace celého systému se tak pohodlně provádí z jednoho místa.

Celé řešení je jíž cca 3/4 roku v provozu a zatím se zdá, že jsme zvolili dobře. Systém obsluhuje jak call centrum, volací fronty, tak IVR aplikace a veškerou komunikaci nahrává (po rozšíření o další GSM moduly špičkově až 90 souběžných hovorů).
milan.benicek
 
Příspěvky: 66
Registrován: 11 led 2013 13:41

Re: Telefonní ústředna pro call centrum s polem VoIP GSM bra

Příspěvekod Janata » 18 zář 2013 13:16

Můžu se zeptat, co se stane, když někdo zavolá na číslo SIM karty? Mám na mysli třeba zpětné volání na zmeškaný hovor.
Janata
 

Re: Telefonní ústředna pro call centrum s polem VoIP GSM bra

Příspěvekod milan.benicek » 02 říj 2013 10:47

Zdravím,
omlouvám se za pozdní reakci ...

Telefonní ústředna má u každé pobočkové linky parametr pro přiřazení GSM brány a SIM. U odchozích hovorů se pomocí tohoto parametru směruje volání do příslušné GSM brány a přes konkrétní SIM kartu. U příchozích hovorů se pak analogicky podle použité SIM a GSM brány dohledává přiřazená telefonní pobočka. V praxi to znamená, že SIM je 1:1 párovaná s telefonní pobočkou.

Celé je to ale ještě řízeno nadřazeným CRM systémem (vlastní systém zákazníka) v roli call centrové aplikace, která zmíněné párovaní SIM a tel. poboček v čase dynamicky mění (přes API) podle pracovní doby, směn atd.
milan.benicek
 
Příspěvky: 66
Registrován: 11 led 2013 13:41

Re: Telefonní ústředna pro call centrum s polem VoIP GSM bra

Příspěvekod Pedro » 16 říj 2013 16:05

To zní skoro jako funkcionalita, kterou někdo poptával tady: http://www.telefonujeme.cz/about8396.html . Všichni tam mají hromadu řečí, ale praktickou ukázku asterisk kódu nikdo nenapsal.
Pedro
 


Zpět na Telekomunikační hardware

 


  • { RELATED_TOPICS }
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek
cron