PBX a přijetí hovoru

Mobilní telefony, VoIP telefony, GSM a VoIP brány, konvertory, Asterisk hardware, tipy, triky, návody, zkušenosti zapojení, nastavení.

PBX a přijetí hovoru

Příspěvekod Kubee900 » 31 srp 2016 08:51

Moje VoIP ústředna má v poslední době problém, z 5ti hovorů minimálně u jednoho dojde k tomu, že:

Někdo volá (z venku, uvnitř sítě, z PC, z mobilu, z pevné), mě začne zvonit telefon, tedy zvednu sluchátko a hovor přijmu. Slyším ticho a u volajícího je slyšet stále zvonění, ke spojení dojde až třeba po 30 s od zvednutí sluchátka. Pak několik hovorů proběhne standardně, tedy zvednutím sluchátka dojde k okamžitému spojení hovoru. Nenapadá někoho co zkusit?
Kubee900
 
Příspěvky: 3
Registrován: 31 kvě 2016 19:54

Re: PBX a přijetí hovoru

Příspěvekod Auris » 31 srp 2016 09:38

Zdravím,
vsadím se, že PBX nebo spíš IP telefon, který zvedáte, je umístěn za nějakým aktivním prvkem, který manipuluje s pakety. Vsadil bych na problém s NATem.

Jde totiž o to, že podle popisu zjevně IP telefon při zvednutí (spojení hovoru) pošle SIP kód 200 (OK) se zpožděním. Tedy já si myslím, že telefon to pošle včas, ale něco to cestou zdrží resp. paket nedorazí do PBX, protože se cestou např. ztratí a dorazí třeba až při druhém nebo třetím opakování. To je taky důvod, proč RTP pakety směrem do IP telefonu tečou resp. telefon jejich přítomnost očekává, proto to ticho. Druhá strana pak logicky musí stále slyšet vyzvánění, protože po SIP kódu 180 (Ringing) dosud nedorazil SIP kód 200 (OK).

Tolik teorie. Prakticky bude třeba najít zdroj potíží, což může být:
  • IP telefon (nevhodný firmware mu přetěžuje CPU a on "tuhne")
  • nakopnutý switch v cestě
  • router nebo switch se zapnutou funkcí "podpory SIP", která naopak škodí (SIP ALG atp.)
  • chyba v implementaci NATu na routeru
  • špatná funkce nebo nastavení FW provádějícího inspekci paketů nebo obecně špatně nastavená FW pravidla
  • provozní problém s NATem na routeru - např. typicky Mikrotik občas potřebuje vymazat NAT tabulku, aby začal fungovat správně ...

Možností je mnoho. Pro rychlou orientaci v problému bych začal tím, že bych IP telefon připojil ideálně napřímo k PBX (mezi PBX a IP telefonem nebude nic než kus ethernetu a stejný síťový segment / broadcast domena) a myslím, že se to zlepší. Pokud ano, pak to PBX ani telefonem není a bude se hledat chyba v síti viz nahoře.

Držím palce při pátrání.
Auris
 


Zpět na Telekomunikační hardware

cron