Přestože po internetu občas kolují různé zvěsti (často naprosté hlouposti), tohle vypadá reálně. Scénář je jednoduchý - někdo si objedná nějakou službu s tím, že její cena mu bude přičtena ve vyúčtování mobilních služeb. Finta je v tom, že mobilní operátor, který zprostředkovává transakci zašle na inkriminované mobilní číslo ověřovací SMS s kód, který je nutné zpětně opsat do objednávky, aby se nestalo, že omylem platbu naúčtují někomu jinému.
No a teď si představte, že by to "omylem naúčtují někomu jinému" nebylo omylem, ale že si objednavatel služby záměrně vybere náhodné mobilní číslo a ověřovací kód zašle na něj. Pak už stačí jen zavolat příjemci a pod nějakou legendou z něj ten kód vymámit. A je to! Podvodník má zaplaceno, účet dostane náhodný důvěřivý donor.
Abych se přiznal, mě se to ještě nestalo, ale mechanizmus je uvěřitelný a logický. Navíc se dají na internetu nalézt vyjádření mobilních operátorů v této záležitosti, ze kterých se zdá, že nejvíce problémů řeší Vodafone, T-Mobile tvrdí, že o situaci ví, ale zatím nemá žádný případ (podzim 2012) a Telefonica je v klidu, protože podobný platební kanál teprve připravuje.
A co vy - už se to někomu stalo? Pokud ano, jak to řešíte?