by milan.benicek » 11 Jan 2013 19:17
V návaznosti na článek na
IHNED.cz mám pocit, že Telefónica kope z posledních sil.
Nedávno jsme řešili s TO2 sice zcela odlišnou záležitost, ale během konzultace na ČTÚ vyplynula jedna zajímavá skutečnost. A to okolnosti přenositelnosti telefonních čísel. Dosud platná úprava totiž (velmi stručně a zjednodušeně) říká, že požádat o přenesení čísla lze jen za doby trvání smluvního vztahu účastníka s operátorem před provedením úkonu vedoucím k ukončení smluvního vztahu (např. podání výpovědi) a realizovat ho až po ukončení poskytování služeb (což se nyní děje formou automatického ukončení).
Nově ale, podle opatření ČTÚ z 30. října 2012, dochází ke změně a to v tom smyslu, že požádat o přenesení čísla lze i po realizaci úkonů vedoucích k ukončení smluvního vztahu (např. podání výpovědi), po celou dobu trvání smluvního vztahu (v tomto případě po dobu výpovědní lhůty), což dosud nebylo možné, resp. záleželo na vstřícnosti opouštěného operátora. A teď to hlavní - účinnost nových pravidel nenastala ihned, ale je až od 1.9.2013.
A v tom právě vidím tíseň TO2 a důvod tak neuvěřitelně arogantního a brutálního postupu. Neznám sice detaily výpovědi služeb šedému operátorovi, ale nepředpokládám, že by šlo o okamžitou výpověď. Byla-li ve výpovědi TO2 výpovědní lhůta, mohl by po 1.9.2013 šedý operátor v klidu odportovat své SIM jinam a TO2 by se mohla jít klouzat ...
Jaký je tedy závěr? Pokud ČTÚ okamžitě a exemplárně nezasáhne uplatněním těch nejtvdrších sankcí, bude se stejný scénář opakovat ještě několikrát!
V návaznosti na článek na [url=http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-cesko/c1-59092640-telefonica-odpojila-sedeho-operatora-leetoo]IHNED.cz[/url] mám pocit, že Telefónica kope z posledních sil.
Nedávno jsme řešili s TO2 sice zcela odlišnou záležitost, ale během konzultace na ČTÚ vyplynula jedna zajímavá skutečnost. A to okolnosti přenositelnosti telefonních čísel. Dosud platná úprava totiž (velmi stručně a zjednodušeně) říká, že požádat o přenesení čísla lze jen za doby trvání smluvního vztahu účastníka s operátorem před provedením úkonu vedoucím k ukončení smluvního vztahu (např. podání výpovědi) a realizovat ho až po ukončení poskytování služeb (což se nyní děje formou automatického ukončení).
Nově ale, podle opatření ČTÚ z 30. října 2012, dochází ke změně a to v tom smyslu, že požádat o přenesení čísla lze i po realizaci úkonů vedoucích k ukončení smluvního vztahu (např. podání výpovědi), po celou dobu trvání smluvního vztahu (v tomto případě po dobu výpovědní lhůty), což dosud nebylo možné, resp. záleželo na vstřícnosti opouštěného operátora. A teď to hlavní - účinnost nových pravidel nenastala ihned, ale je až od 1.9.2013.
A v tom právě vidím tíseň TO2 a důvod tak neuvěřitelně arogantního a brutálního postupu. Neznám sice detaily výpovědi služeb šedému operátorovi, ale nepředpokládám, že by šlo o okamžitou výpověď. Byla-li ve výpovědi TO2 výpovědní lhůta, mohl by po 1.9.2013 šedý operátor v klidu odportovat své SIM jinam a TO2 by se mohla jít klouzat ...
Jaký je tedy závěr? Pokud ČTÚ okamžitě a exemplárně nezasáhne uplatněním těch nejtvdrších sankcí, bude se stejný scénář opakovat ještě několikrát!