Nepřehledná houština tarifů a omámený zákazník

O operátorech pevných i mobilních služeb, velkých, malých i alternativních, virtuálních i šedivých, klasických, VoIP - o cenách, o službách, o spolehlivosti, o technických a obchodních aspektech, nastaveních, zkušenostech.

Nepřehledná houština tarifů a omámený zákazník

Příspěvekod milan.benicek » 14 led 2013 12:07

Nedávno jsem řešil s jedním člověkem (říkejme mu třeba "zákazník") výhodnost a nevýhodnost mobilních tarifů.

Zaujala mě na tom jedna úžasná věc, na které má zásluhu mnohaletá masáž našich mobilních operátorů (myslím tím ty vlastnící GSM sítě, ne šedivé či virtuální). Kvůli nim totiž většina lidí vidí jen tarify (paušál), vnímá pouze počet volných minut a cenu za tarif (paušál). Je to jako ono známé (Šimek+Grossmann) "nechci slevu zadarmo" - čerpání takových volných minut z tarifu ale do značné míry nemá s minutami jako délkou času moc společného. Ve skutečnosti se totiž z tarifu čerpají tarifikační jednotky (periody, intervaly), které zaokrouhlují (samozřejmě nahoru) skutečně protelefonovaný čas podle schematu: počáteční časový interval + každý další časový interval. Jde o takzvanou tarifikaci, která se ale neuplatňuje jen na placené hovory (hovory nad rámec volných minut, předplacené karty atd.), ale i na volné minuty. Běžná tarifikace v mobilních sítích bývá 60+30 a někdy dokonce 60+60. Ta čísla stručně udávají kolik sekund bude u hovory účtováno vždy (první číslo udávající počáteční časový interval) a po jak dlouhých úsecích (druhé číslo) bude účtováno po překročení počátečního intervalu. Například při tarifikaci 60+30 bude vždy účtována alespoň jedna minuta, i když byl hovor kratší, a u delších hovorů se zaokrouhluje na půlminuty.

Zajímavý článek o navyšování ceny hovoru kouzlem tarifikace je např. tady, kde si povšimněte tabulky "Tarifikační perioda a její vliv na cenu". Případně poučná, i když jen orientační, je i kalkulačka tady.

No a proč jsem na začátku zmiňoval tu zákaznickou slepotu (orientaci výhradně na tarify, volné minuty, cenu tarifu)? Protože podle mých zkušeností, které se shodují mimo jiné i s uvedenými odkazy, je možné změnou tarifikace dosáhnout menšího počtu účtovaných minut, při zachování stejného počtu reálně provolaných minut. Taková úspora může být kolem 30%. To pak znamená, že při stejném objemu volání vystačí zákazník s menším tarifem (paušálem), zaplatí dost pravděpodobně méně peněz a přitom se nemusí nijak omezovat.

A nyní otázka: Který operátor Vám nabídne tarifikaci 1+1 (účtování po vteřinách)? No, běžně asi žádný z mobilních. U VoIP operátorů je to celkem běžná záležitost. V mobilních sítích to ale umí pravděpodobně jen šediví a budoucí virtuální mobilní operátoři.

Každopádně, kdo o to má zájem, takovou nabídku si najde nebo se někoho zeptá.
milan.benicek
 
Příspěvky: 66
Registrován: 11 led 2013 13:41


Re: Nepřehledná houština tarifů a omámený zákazník

Příspěvekod Appofiss » 25 led 2013 16:42

Jenze chytre hlavy z Vodafonu k tarifikaci 1+1 jeste zdrazili! Nejlepsi je pouzivani technologie VoIP.
Appofiss
 

Re: Nepřehledná houština tarifů a omámený zákazník

Příspěvekod kolemjdoucí » 25 led 2013 22:13

No jo, to je zase "nechci slevu zadarmo" :D

VoIP je fajn, jen v mobilu je potřeba nějaká SIM a datový tarif operátora s dobrým 3G pokrytím a kvalitou datové sítě ...
Odchozí hovory jsou v pohodě, ale dovolat se na VoIP účet v mobilu už taková sláva není.

Takže bez GSM to zatím není moc o spolehlivosti.
kolemjdoucí
 

Re: Nepřehledná houština tarifů a omámený zákazník

Příspěvekod Appofiss » 26 led 2013 17:12

VoIP na dobre a kvalitni internetove pripojce je vysoce kvalitni. V mobilu mam datovou SIM a veskere odchozi hovory jdou pres internet. Prichozi hovory bez problemu. Dulezity je kvalitni operator.
Appofiss
 

Re: Nepřehledná houština tarifů a omámený zákazník

Příspěvekod kolemjdoucí » 26 led 2013 18:44

A můžu se zeptat jaký je to operátor, a kde se s telefonem nejčastěji pohybujete?
kolemjdoucí
 

Re: Nepřehledná houština tarifů a omámený zákazník

Reklama


Notice: Undefined variable: ochutnejvino_cs_affil in /var/www/affil/och_rss.php on line 55

Notice: Undefined variable: ochutnejvino_cs_affil in /var/www/affil/och_rss.php on line 55
Láhev vína
Kvalitní česká a moravská vína oplývají neobyčejnou rozmanitostí, originálními ovocnými tóny, harmonickou plnou chutí a spektrem aromatických látek.
www.ochutnejvino.cz
Reklama
 

Re: Nepřehledná houština tarifů a omámený zákazník

Příspěvekod Appofiss » 27 led 2013 10:19

Voocall.cz Odorik.cz. Vetsinou se pohybuji v centru mesta, kde je solidni 3G.
Appofiss
 

Re: Nepřehledná houština tarifů a omámený zákazník

Příspěvekod kolemjdoucí » 27 led 2013 10:58

Jasně, myslel jsem spíš GSM operátora, protože podle mých zkušeností je kvalita a něco jako "kompatibilita s VoIP" mobilních datových sítí dost různá.
kolemjdoucí
 

Re: Nepřehledná houština tarifů a omámený zákazník

Příspěvekod Appofiss » 27 led 2013 15:38

Ano. Zalezi na mnoho faktorech. Pres 3G volam v terenu jako nouzovku popr. callback. Doma pouzivam HW IP telefon. Mam T-debile datovou sim Twist online.
Appofiss
 

Re: Nepřehledná houština tarifů a omámený zákazník

Příspěvekod kolemjdoucí » 28 led 2013 10:14

V podstatě odpovědi rozumím, jen mi není jasný ten callback - Twist online je přece čistě datová SIM, která umí tak maximálně SMSkovat, ale příchozí hlasový hovor? Mám z toho pocit, že po kapse máte ještě nějaký jiný mobil ;-)
kolemjdoucí
 

Další

Zpět na Operátoři a poskytovatelé služeb

 


  • { RELATED_TOPICS }
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek
cron