Mafra virtuálním operátorem - Mobil.cz

O operátorech pevných i mobilních služeb, velkých, malých i alternativních, virtuálních i šedivých, klasických, VoIP - o cenách, o službách, o spolehlivosti, o technických a obchodních aspektech, nastaveních, zkušenostech.

Mafra virtuálním operátorem - Mobil.cz

Příspěvekod telkofanda » 03 kvě 2013 16:38

Poslední dobou to vypadá, že chtěnými tzv. "virtuálními operátory" v ČR se stávají (nebo možná mají dovoleno se stát) jen mediální skupiny a vydavatelé tisku. Nějak se nemůžu zbavit nepříjemného pocitu, že to ale nejsou subjekty pro takové služby úplně ideální. To samé platí i pro obchodní řetězce (Tesco, COOP).
Je to stejné, jakoby se firma podnikající v likvidaci odpadů rozhodla bez výrobní linky a odborného personálu dodávat na trh paralen.
Tak předně - co vlastně vědí o telekomunikacích a skutečném poskytování telekomunikačních služeb? Naprosto NIC!

To ale znamená, že všechnu tu černou práci s provozem sítě, služeb, vyúčtováním, zákaznickou podporou atd. za ně někdo musí udělat. Ten někdo, bude nejspíš zase ten nenáviděný mateřský operátor.
V praxi to tedy znamená, že to co se doteď složitě řešilo na pobočkách a infolinkách, se u chtěných mediálních "virtuálních operátorů" bude řešit ještě složitěji a za vyšší cenu (viz Blesk mobil a jeho cenová politika volání na infolinku).

Cenová nabídka Blesk mobilu a podle šuškandy i Mobil.cz taky není bůhví jak úžasná. Ano, Blesk mobil byl první a chvíli se vezl na mediální vlně, během níž stihl nabrat slušnou řádku zákazníků. Ale v dnešní době?

Takže když to shrnu:
  • mobilní operátoři oficiálně připouštějí jen virtuální partnery, kteří nemají vůbec žádné telekomunikační zázemí a neberou jim zákazníky, protože smlouva se uzavírá sice pod nějakou značkou, ale přímo s mateřským mobilním operátorem,
  • zákazník získá výhradně low cost servis, který mu poskytuje opět původní mobilní operátor nebo externí call centrum učící se problematiku za pochodu, ale za zvýšenou cenu (viz BM),
  • vlastní ceny volání se ve světle cen z roku 2012 mohou zdát dobré, jenže při zohlednění nevýhodné tarifikace (60+1 nebo horší) to už tak zajímavě nevypadá, a když se k tomu přidají aktuální nabídky na trhu (třeba mobilnirevoluce.cz), tak už to není zajímavé vůbec,
  • od virtuálních operátorů se očekávala větší orientace na zákazníka, lepší služby a konkurenční ceny, to ale ti chtění "virtuálové" nenabízejí. Ti trpění, jako je právě mobilnirevoluce.cz, mají sice slušný zákaznický servis a podle diskuzí se opravdu snaží o zákazníka pečovat, už léta v telekomunikacích podnikají a mají tak i potřebné zázemí, ale přesto oficiální proudy dělají, jakoby tady vůbec nebyly.

Z toho všeho mám prostě pocit, že se mobilní operátoři pořád snaží dostat mobilní revoluční dění pod vlastní kontrolu, uklidnit a otupit rozhodnost ČTÚ při prosazování skutečných virtuálních operátorů a tak nějak stočit kormidlo mírně do směru, který jim bude více vyhovovat.

A já myslím, že bychom si to neměli nechat jen tak líbit!
telkofanda
 
Příspěvky: 44
Registrován: 11 led 2013 13:18



Zpět na Operátoři a poskytovatelé služeb

cron